Akce v PrazeTOP
ANKETA: Tady neprojedete! Vybrali jste místa s nejhorší dopravou v Praze

Když se zeptáte obyvatel Prahy na to, co na Praze milují, jsou to památky, bohatý kulturní program nebo množství skvělých restaurací a kaváren. Zato otázka, jaká je negativní stránka Prahy a co by nejraději změnili, je poměrně jednoznačná a zpravidla souvisí s častými kolonami a dopravními problémy. Proto jsme se vás zeptali v anketě na Facebooku , kde je podle vás situace vůbec nejhorší a zda máte návrh na její řešení.
Vyhlídkovou trasou po Praze 8
Jedním z míst, které Pražany i návštěvníky Prahy trápí, je kolabující Praha 8. Poté, co byla konečně otevřená Trojská ulice ve směru do centra, se ovšem pro změnu uzavřela směrem ven z centra.
Tento krok bohužel má za následek dopravní problémy, jak ostatně shrnuje ve svém komentáři i naše čtenářka s přezdívkou Zubní ortéza: “Auta do Kobylis musí jezdit okolo Zoo a najíždí si cca 6 km. Kolony, které se díky zákazu a otáčejícím se autům tvoří (blokují další auta), minulý týden několikrát zablokovaly i Trojský most a kolona se dostala až do Blanky.”
Stopka ve Vysočanech
Z Prahy 8 nemusíme jezdit příliš daleko, abychom narazili na problematické Vysočany. Ještě než se k nim ale dostaneme, narazíme na komplikovanou křižovatku Balabenka v pražské Libni. Ať se zde objevíte v jakoukoli denní dobu, připravte se na kolony a dlouhé čekání.
“Balabenka je zdroj absolutní beznaděje, chaosu a stresu!”, píše čtenářka Kateř Kač Chadimová. Pokračujete-li dále po Sokolovské, další zádrhel přichází v momentě, kdy byste se po Vysočanské estakádě chtěli dostat na Prosek. Tento úsek je už dlouhé měsíce uzavřený a na všechny řidiče čeká objížďka, na kterou opět potřebují pořádnou časovou rezervu.
Problémy na denní bázi
Z dalších ulic, které provází každodenní problémy, a to nejen z důvodu oprav silnice, jsou Radlická, Plzeňská, Wilsonova, Legerova či takzvaný Kulaťák neboli Vítězné náměstí v Dejvicích.
Velkým problémem je podle čtenářky Denisy Fait i otevření Blanky a její vyvedení u hotelu Pyramida: “Patočkova ulice tak celá několikrát denně stojí.”
S tunelem Blanka souvisí i časté snížení rychlosti, které trápí nejenom Marky Dominiku Kadeřávkovou, která jako řešení vidí například: “Obchvat kolem Prahy, záchytná parkoviště na krajích Prahy zdarma a naopak placená parkoviště v centru, levnější a bezbariérovou MHD, zrušit v Blance omezeni na 50 ve špičce atd.”
Možná řešení
A jak by šlo tuto nešťastnou dopravní situaci v Praze řešit dle názorů našich čtenářů? Mnozí se shodují zejména v tom, že je zapotřebí malého i velkého obchvatu. Přestože MHD v Praze podle většiny poměrně dobře funguje, problém neřeší, neboť i ta nemá podle názoru Daniela Hoška za momentální situace již větší kapacitu: “Praha by se měla zaměřit na to, jak snížit počty aut v ulicích, ale zároveň „necpat“ další lidi do již teď přeplněné MHD, která už mnohdy nejde ani posílit.”
S vybudováním obchvatu souhlasí i další řada pražských obyvatel a mezi nimi i Věra Peškarová: “Malý a velký obchvat. A to rychle. MHD je sice super, ale ve špičce přecpaná. Bez obchvatu aut a tranzitu v Praze neubude.”