KulturaNezařazenéSport

Pražská Sparta využívá umělou inteligenci

Hokejový klub HC Sparta Praha začal využívat pro monitoring médií umělou inteligenci od Newton Media pro přehledné třídění článků a rozlišení, zda se jedná o hokejovou či fotbalovou Spartu nebo jiný klub s podobným názvem.

Systém umí vybrat texty týkající se daného tématu a zároveň články, které klienta nezajímají. „Následně vytrénujeme model tak, aby s pomocí jednoduchých dotazů sám dokázal vybírat jen články odpovídající zadání,“ uvedl manažer zákaznických vztahů Newton Media Michal Hroneš.

Každodenní monitoring je podle mluvčího HC Sparta Marka Táborského pro chod klubu nezbytný. Výpis aktuálních článků chodí každé ráno i vedení klubu. Nejvíc s ním pracuje marketingové oddělení, kterému pomáhá vymýšlet další kroky nebo zlepšovat komunikační strategii.

Tradiční média klub využívá pro komunikaci s fanoušky, propagaci domácích zápasů, ale i CSR aktivit nebo merchandising. „Díky přesnějším a neopakujícím se výsledkům teď šetříme spoustu času,“ dodal Táborský.

Strojové učení rozpozná jmenovce

V případě hokejové Sparty nejprve experti NEWTONu podle Hroneše z archivu vyberou texty zmiňující HC Sparta Praha. Ty pak vytrénují s množinou článků o Spartě fotbalové a dalších klubech, které mají v názvu Sparta. Stejným způsobem řeší i hráče, vedení a štáb klubu.

„Pokud má někdo jmenovce, pomocí strojového učení ukážeme systému správnou osobu a pak také všechny nesprávné. Dochází tak k žádané filtraci článků a ke zkvalitňování výstupů mediálního monitoringu. Klient tak dostává přesnější a komplexnější informace,“ dodává Hroneš.

Show More

Související články