Site icon Milujeme Prahu

Cestující fotí krápníky v metru na Muzeu a čekají na signál

Takhle teď vypadá stanice metra Muzem na trase A

Rekonstrukce ve vestibulu metra na stanici Muzeum na trase A i běžným cestujícím obnažila, co pod zakrývacími deskami dokáže s masivní železobetonovou konstrukcí po pár letech udělat voda. Pro odborníky běžná věc, protože pražské metro bojuje se spodní vodou od počátku, ale pro laiky překvapení. A tak někteří lidé si fotí řady větších či menších krápníků na zubem času ohlodaných železech, jak ukazuje náš snímek.

S dlouho plánovanou rekonstrukcí se začalo v polovině července. Ve směru na konečnou Depo Hostivař cestující nemohou vystoupit ani nastoupit. Jak i ukazují šipky na směrových cedulích s přehledem stanic, musí Muzeum objet druhým směrem. Příští rok se zase uzavře druhá strana.

Poškozené vedení v tunelu na Muzeu

„Pro jízdu do stanice Muzeum ve směru od Nemocnice Motol je třeba dojet až do stanice Náměstí Míru a následně přestoupit na vlak v opačném směru. K odjezdu ze stanice Muzeum směrem do stanice Depo Hostivař lze využít vlak směr Nemocnice Motol a ve stanici Můstek přestoupit do vlaku na opačné straně nástupiště,“ upřesnil dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek.

Kromě přejíždění do další stanice či výstup o stanici dříve cestující mohou samozřejmě využít i alternativní trasy povrchovou dopravou – a to buď z vlastní zkušenosti, nebo pomocí vyhledávače spojení na http://spojeni.dpp.cz.

Opravují se také stanice Skalka, Palmovka, vstup na Andělu, v plánu jsou Náměstí Míru a Dejvická a Náměstí Republiky.

Mobilní signál v celém metru bude, ale není jasné kdy

Dobrou zprávou z pondělka je, že metro bude pokryto signálem ve všech stanicích i tunelech; ne jako dnes, že jen v některých stanicích člověk chytá signální vánek a než se ve stanici čárky znovu oživí, spojení se světem, tolik důležité pro většinu, opět zmizí v tunelu.

Začít s mobilním pokrytím by se mělo na trase C. Logicky, vždyť na této trase také metro v 70. letech začalo. Radní města ale zatím netuší, kdy signál v celém městě bude, protože podle všeho poněkud vázne komunikace mezi magistrátem, vedením dopravního podniku a operátory. Smlouvy a termíny zatím na stole nemají.

Aplikace DPP info nově i s vozy PID

Další pomůcka pro snadnější cestování Prahou je ale už na světě, dopravní aplikace DPP info je bohatší o mapy zastávek a informace o pražské integrované dopravě (PID) včetně Středočeského kraje. Rovněž sleduje vozy integrované dopravy v reálném čase. To se může hodit kvůli zpožděním, třeba na velmi vytížené trase vlakové linky S7 Beroun-Praha, kde zpoždění občas vlaky nabírají kvůli přednostem rychlíkům a výlukám, hlavně v létě.

Exit mobile version