Rekonstrukce ve vestibulu metra na stanici Muzeum na trase A i běžným cestujícím obnažila, co pod zakrývacími deskami dokáže s masivní železobetonovou konstrukcí po pár letech udělat voda. Pro odborníky běžná věc, protože pražské metro bojuje se spodní vodou od počátku, ale pro laiky překvapení. A tak někteří lidé si fotí řady větších či menších krápníků na zubem času ohlodaných železech, jak ukazuje náš snímek.
S dlouho plánovanou rekonstrukcí se začalo v polovině července. Ve směru na konečnou Depo Hostivař cestující nemohou vystoupit ani nastoupit. Jak i ukazují šipky na směrových cedulích s přehledem stanic, musí Muzeum objet druhým směrem. Příští rok se zase uzavře druhá strana.
„Pro jízdu do stanice Muzeum ve směru od Nemocnice Motol je třeba dojet až do stanice Náměstí Míru a následně přestoupit na vlak v opačném směru. K odjezdu ze stanice Muzeum směrem do stanice Depo Hostivař lze využít vlak směr Nemocnice Motol a ve stanici Můstek přestoupit do vlaku na opačné straně nástupiště,“ upřesnil dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek.
Kromě přejíždění do další stanice či výstup o stanici dříve cestující mohou samozřejmě využít i alternativní trasy povrchovou dopravou – a to buď z vlastní zkušenosti, nebo pomocí vyhledávače spojení na http://spojeni.dpp.cz.
Opravují se také stanice Skalka, Palmovka, vstup na Andělu, v plánu jsou Náměstí Míru a Dejvická a Náměstí Republiky.
Mobilní signál v celém metru bude, ale není jasné kdy
Dobrou zprávou z pondělka je, že metro bude pokryto signálem ve všech stanicích i tunelech; ne jako dnes, že jen v některých stanicích člověk chytá signální vánek a než se ve stanici čárky znovu oživí, spojení se světem, tolik důležité pro většinu, opět zmizí v tunelu.
Začít s mobilním pokrytím by se mělo na trase C. Logicky, vždyť na této trase také metro v 70. letech začalo. Radní města ale zatím netuší, kdy signál v celém městě bude, protože podle všeho poněkud vázne komunikace mezi magistrátem, vedením dopravního podniku a operátory. Smlouvy a termíny zatím na stole nemají.
Aplikace DPP info nově i s vozy PID
Další pomůcka pro snadnější cestování Prahou je ale už na světě, dopravní aplikace DPP info je bohatší o mapy zastávek a informace o pražské integrované dopravě (PID) včetně Středočeského kraje. Rovněž sleduje vozy integrované dopravy v reálném čase. To se může hodit kvůli zpožděním, třeba na velmi vytížené trase vlakové linky S7 Beroun-Praha, kde zpoždění občas vlaky nabírají kvůli přednostem rychlíkům a výlukám, hlavně v létě.