Vyberete skvělý podnik, pozvete příjemnou společnost, těšíte se na krásný večer s kamarády, ale ouha – po příchodu zjistíte, že jednoduše není volný stůl. Podle průzkum STEM/MARK pro společnost Storyous má takovou nepříjemnou zkušenost každý druhý host. Právě proto si lidé stoly raději rezervují – jistotu preferuje 75 % lidí, a to hlavně když jich jde víc. A kdy je ten pravý čas volit rezervaci? Nad obědy vedou večeře, lidé si často rezervují stůl pro romantické schůzky.
Zajímavé je, že k zamluvení stolu lidé stále ještě nejčastěji používají telefon, popřípadě si do podniku dojdou osobně. Rezervační systémy na webech restaurací zdaleka nejsou tak oblíbené. A není divu – stále ještě není výjimkou, že po odeslání rezervace nedorazí žádné potvrzení, takže host pak musí volat a přesvědčovat se, že s místem skutečně může počítat.
„Podniky by měly rezervacím věnovat více pozornosti. Jejich rezervační systémy jsou často nepřehledné a nepohodlné – host musí například čekat na mail s potvrzením, že se stolem skutečně může počítat. Potvrzení se přitom často ani nedočká. Výjimkou nejsou ani jinak ve všem skvělé restaurace sítě Ambiente. Osobně se mi nejednou stalo, že jsem si ve dvě odpoledne udělal online rezervaci na 20:00 a až ve 21:00 mi přišlo oznámení, že není místo. Dnes již do jejich restaurací raději volám,” popisuje svou zkušenost Igor Třeslín, šéf společnosti Storyous, která restauracím poskytuje komplexní systémy pro provoz.
Pokud má restaurace rezervace dobře ošéfované, má to pro ni samé kladné výsledky. Každý třetí host totiž tvrdí, že když si dopředu zamluví stůl, utratí v podniku více peněz. Obsluha se navíc může těšit na vyšší spropitné.
Pražské restaurace se ale brzy dočkají nové šance – do Česka v partnerství se Storyous vstupuje společnost Cover Manager, která se na rezervace specializuje. Má bohaté zkušenosti ze Španělska, kde spolupracuje s řadou michelinských restaurací. Uvidíme tedy, jaký bude dopad na lokální gastro scénu!