Site icon Milujeme Prahu

PODAŘILO SE! Díry v silnici opravili. Další stovky výtluků číhají

Opravená díra v Římské ulici

Tak přece jenom něco funguje. V říjnu jsme informovali na našem webu o tom, jak občanům došla v Římské ulici trpělivost se zoufale děravou silnicí, a už na začátku listopadu jsme zaznamenali, že jsou parádně opravené, zalité asfaltem černajícím se novotou. A vypadá to, že se nejen látovalo, ale opravdu opravovalo.

Výmluvný nápis Vy to nevidíte? nasprejovaný na díře v silnici ještě před opravou

Nechceme tvrdit, že opravu jsme pošťouchli my, i když se jeví, že zveřejnění věci pomohlo. Nejsou důležité zásluhy, ale výsledek. Mračící se, sprejem nastříkaní „mračouni“ jsou tak minulostí a jen zbyla část němého protestu, slovo „Nevidíte“. Vidíme, nejen to špatné, ale i to dobré. Tak jen aby to Praze takhle vydrželo, protože další desítky úseků jsou děravé.

Respektovaný server Výmoly.cz, kam lidé hlásí díry na cestách, v případě Prahy eviduje přes dva tisíce míst, kde jsou větší či menší výtluky. Kriticky závažných, kde si v nich zlomíte i nápravu, je z toho 16 procent; takových obyčejných výmolů pak 41 procent a dalších 44 procent bylo opraveno.

Výtluk v Praze 10, v ulici Mrštíkova

Posledním nahlášeným výmolem je z poloviny listopadu v Praze 10, ulici Mrštíkova přímo u stavby nových bytovek 100 m od metra Strašnická. Velikost 50×40 cm a hloubka 10 cm. „Pokud vpravo parkují auta, což je téměř vždy, nelze se tomuto výmolu vyhnout a musí se jím projet,“ napsal motorista David Pruner.

Výtluky o život

Vyloženě rozdrcená a sesunutá krajnice, kdy místo není ani označeno a hrozí tak nehoda, když výtluk „chytí“ kolo, se nachází v ulici Bystrá, ve směru na Radonice. Po přejetí nadjezdu nad dálnicí a rovně za odbočkou na Satalice, je tento výmol asi 120-150 m od odbočky.

„Silnice je v těchto místech úzká a pokud se míjí dvě auta, musí obě zajet co nejvíce vpravo svého směru, takže auto jedoucí na Radonice musí do tohoto výmolu vjet. Je hluboký 15-18 cm. Zejména v ranních a večerních hodinách je zde poměrně silný provoz a kdo o této pasti neví, je to dost dramatické, protože ji uvidí za tmy až na poslední chvíli,“ varuje na webu Výmoly.cz občan Jan Doležal.

Proč nepřispějí developeři?

Jen letos přitom šly na Prahu do oprav silnic dvě miliardy korun. Jak se ukazuje, je to málo.

Svou „daň“ v podobě zničených a ucpaných komunikací si totiž vybírá i neřízená hlavně komerční výstavba. Je to patrné například v Praze-Horních Počernicích, kde vyrostl největší skladovací park v ČR, přitáhlo to tisíce kamiónů, ale silnice i v širším okolí na to přizpůsobeny nejsou. Radnice by měly více tlačit na developery, že když na území jejich městských částí staví takové obří stavby, měly by také přispět na modernizaci silnic a dopravní infrastruktury.

Exit mobile version