Blogy a názoryTOP

ANKETA: Nové metro? Co si o něm myslí Pražané

V Praze je aktuálně velmi diskutovaná stavba nové linky městského metra D. Jenže problém je, že u diskuzí jen zůstává. Dali jsme Pražanům na našem Facebooku prostor říci, co považují u plánované podzemky za nejdůležitější. A odpověď, která se neustále opakovala? Hlavně ať už se začne stavět!

O projektu nové linky se mluví dlouhodobě, občas má nezasvěcený čtenář dojem, že se za pár týdnů rozjede ražba tunelů. Jenže k tomu je stále daleko a především občané Písnice, kterým by nový spoj skvěle posloužil, začínají být skeptičtí. „Moc nevěřím, že se toho dožiji. To metro mělo být hotové v roce 2020, mělo se začít stavět v r. 2016 a dodnes se ani nekoplo. Prý se musí vypořádat pozemky. Tak jsem zvědavá, kdy se začne konečně něco dělat,“ zamýšlí se na Facebooku Daja. Paní Jana si dokonce myslí, že se nové linky vůbec nedožije!

Chceme čisté a bezbariérové metro

Ale pesimismus stranou. Pokud Pražané uvažují o tom, co by po nové lince chtěli, často zmiňují čistotu. „Základem je nedávat textilní sedačky. Je to dost nehygienické. Často zjistíte, že byla znečištěna, až když si sednete,“ upozorňuje Lucie. I podle dalších diskutujících by byla vhodnější plastová sedadla.

Ačkoliv je 21. století, stále ještě není pravidlem, že je městská hromadná doprava snadno dostupná například handicapovaným nebo rodičům s kočárky. I toho si Pražané všímají. Volají po tom, aby byly nové stanice na lince D bezbariérové. Všímají si také, že se v současných vagonech nemají kde držet děti a lidé menšího vzrůstu. Navrhují tedy, aby se myslelo i na ně, až se budou projektovat vagóny pro linku D, byly tam vhodné a dostupné úchopy.

Náročnější volají po bezhlučnosti

Ale přišla řeč i na náročnější technické požadavky. Lidé si přejí, aby bylo nové metro tiché, čemuž by měly údajně přispět gumová kola. „Hlavně aby bylo metro moderní, automatické, a pokud možno nehlučné,“ doufá David, podle kterého jsou podobné standardy na Západě zcela běžné. Lidé také zmiňují nepříjemný průvan, které je trápí v existujících stanicích metra a za kterým stojí i vzduch, který před sebou tlačí blížící se vagony. Ocenili by, kdyby se bez něj nové vestibuly obešly.

Jak vidno, nová linka D Pražany zajímá. Je tedy čas, aby se vedení města zasadilo o to, aby nebylo navěky jen návrhem na papíře.

Show More

Související články