Pražské novoty

Vemzu.cz: Nakupujeme častěji přírodní produkty. Na náplavkách i na webu

Ekologický trend nakupování se už kromě pražských náplavek s farmářskými trhy, bio obchody a lokálními produkty v marketech projevuje také na internetu. Až třetina lidí při nákupu vyhledává zdravější produkty bez chemikálií šetrné k přírodě. Třetina lidí také vyhledává místo zahraničních značek ty české, lokální. A téměř 90 procent nakupujících sleduje složení a materiál, ze kterého je zboží vyrobené.

„Lidé v Praze i v celé ČR už mnohem více zjišťují složení a původ zboží, které kupují. Starají se také o recyklovatelné obaly a celkově více přemýšlejí o dopadu na životní prostředí. Mají rádi zajímavé značky s příběhem, které tyto požadavky splňují. Je to třeba kosmetika Stop water while using me, která nabádá k šetrné spotřebě vody, nebo mýdla Mylo balená do recyklovatelného papíru,“ říká Simona Harvišová z online obchodu Vemzu.cz.

Informace vyplývají z průzkumu Vemzu.cz, na který odpovídala tisícovka respondentů v Praze a ČR. Podle 88 procent zákazníků se také mění k lepšímu celkové vnímání módy a designu u Čechů. Přesto si ale dvě třetiny myslí, že vytříbený vkus má v Česku jen úzká skupina lidí.

Lidé u nás začínají mít vkus, nespokojí se s nudným a obyčejným zbožím, říká Barbora Bibková z Vemzu.cz

Při koupi se zákazníci nechávají ovlivňovat několika faktory. Pro většinu z nich je rozhodující kvalita zboží, následuje cena a potom rychlost doručení. Výrobky, které jsou skladem, preferuje 43 procent nakupujících, 31 procent si na zboží počká maximálně týden. Pokud jsou se službami a zbožím spokojeni, na e-shopu nakupují pravidelně.

„Lidé u nás začínají mít vkus, nespokojí se s nudným a obyčejným zbožím. Mladí sledují módní trendy na zahraničních webech a vyžadují, aby zboží bylo dostupné i v ČR s co nejmenším časovým zpožděním,“ dodává Barbora Bibková z Vemzu.cz.

Nový pražský online obchod Vemzu.cz vznikl loni v říjnu, zaměřuje se na módu, kosmetiku, design a bytové doplňky.

Show More

Související články